Tuesday, November 23, 2010

TENDA GIALLA KULTUR CAMP, Zagreb 23.-30 November 2010. Pogon Jedinstvo, Zagreb, Hrvatska

♪ Ilari Valbonesi
ZVUK/UMJETNOST/RADIO. (sažetak)

Zvuk je privlačan. Ulazi nam u uho, očarava nas, smeta i plaši. No on je i nužan. Zvuk je istovremeno i sredstvo i ishod. Jak interes za “čudnom” refleksivnošću zvuka postao je paradoksalna instanca u umjetnosti, glazbi i filozofiji u dvadesetom stoljeću. Potaknuo je pojavu istinske “paradigme slušanja” od koje ću poći da otkrijem kada se povijesno pojavila konceptualna kategorija plastične umjetnosti, tzv. Sound Art. Pratit ću četiri instance s različitim primjerima da se naglasi i razvije ova paradigmatska srž slušanja: porijeklo zvuka; glasovni kontakt; tijelo kao instrument za snimanje; javna priroda publike. Nadalje, 2004. skovala sam frazu “akuzmatična etika” kako bih opisala interspecifični karakter zvuka i njegovu sintetsku privremenost. Snimanje je također vrsta ponašanja kao “odgovor”. To me dovelo do ideje o Radiju kao o (političkom) prostoru. Opisat ću neke od radio projekata koje sam realizirala u posljednje tri godine.

Ilari Valbonesi
Aktualni projekti: ROMA RADIO ART FAIR


SOUND/ART/RADIO. (Abstract)

The decisive interest devoted to the “strange” reflexivity of sound became a paradoxical instance of art, music and philosophy in the twentieth century. It has encouraged the emergence of a genuine “paradigm of listening” from which I will take steps to trace the historical emergence of a conceptual category of plastic art so called Sound Art. I will trace four instances with different examples to stress and to develope this paradigmatic core of listening: the origin of sound; voice intercourse, the body as a recording instrument; the public nature of the audience. Further, in 2004 I coined the phrase ‘Acusmatic ethics’ to describe the interspecific character of sound and its synthetic temporality. Recording is also a kind of ‘answering’ behavior. This brought me to think of Radio as a (political) aRT space. I will describe some of the radio projects I have realized in past three years.

http://tendagialla.sintoment.hr/

O izložbi Tenda Gialla/ About Tenda Gialla exhibition
Tenda Gialla
Kathi Hofer, Jose Cabrera Betancort, Karina Bruckner,
Cut and Scrape, Tobias Pils, Teresa Rotschopf, Bernhard Rappold,
Markus Sulzbacher, Carlos Vasconcelos, Paul Wagner

23.-30. studenoga 2010.

Pogon Jedinstvo, Zagreb, Hrvatska

Naslov “TENDA GIALLA” prvenstveno se odnosi na uobičajen naziv za talijanske kriminalističke filmove: ”Giallo”. Izvedeno od žute boje korica kriminalističkih romana iz 1960-ih godina, ime se etabliralo kao specifičan talijanski podžanr trilera, koji je seksualiziranim, vizualno efektnim inscenacijama vrhunac doživio 1970-ih godina. ”Tenda”, odnosno ”šator” na talijanskom, ocrtava mjesto izložbe: poprište događaja u Tvornici Jedinstvo u Zagrebu nije ”bijela kocka” (white cube), već ”crna kutija” (box noire), to je tamno obojen ogroman prostor u kojem se šator može upisati kao trokutna geometrijska figura. Napetost koju bi šator mogao stvoriti jest formalna. Osim toga, šator u mraku evocira narativnu napetost (neizvjesnost) onog što je skriveno.

Stvarajući dojam kao da se održava noću, izložba izborom naslova ”Tenda Gialla” odaje poštovanje i ”Konstantinovom snu” (Piero della Francesca, ciklus ”Legenda o pravom križu”, Arezzo). Na toj je freski della Francesca majstorski uspio unijeti nadnaravnost ukazanja anđela u noćni mir rimskog šatorskog kampa.

”TENDA GIALLA” predstavlja različite pojmove i interpretacije napetosti, neizvjesnosti (suspense) i tenzija (tension) u likovnoj umjetnosti.

Osim umjetničkih inscenacija, održat će se i predavanje i performans na temu: Paul Wagner imat će formalno-analitičko izlaganje o prikazu odnosa moći u talijanskom žanru ”splatter” filma od 1976. do 1979.
Teresa Rotschopf, Noiseformation Trumatic i The International izvest će audio performans na temu.

Ova izložba kao projekt okuplja umjetnice i umjetnike koji žive i djeluju u Beču, a izlažu u Austriji i na međunarodnoj sceni: Karina Bruckner, “Cut and Scrape”, Kathi Hofer, Tobias Pils, Jose Cabrera Betancort, Bernhard Rappold, Teresa Rotschopf, Markus Sulzbacher, Carlos Vasconcelos i Paul Wagner.

Umjetnica i filozofkinja Kathi Hofer nedavno je imala izložbu ”Živi i radi u Beču III” (Kunsthalle Wien) i u Galeriji Kerstin Engholm, a između 2005. i 2010. radila je kao novinarka i pomoćnica urednika za austrijski umjetnički časopis “springerin”. Karina Bruckner, Bernhard Rappold i Paul Wagner, osim što su umjetnički djelovali u Austriji i inozemstvu, osnovali su i vodili od 2008. do 2010. umjetnički prostor “Fenster C.” (www.fensterc.at). Od 2008. izdaju i umjetničke časopise pod istim imenom. Kipar ”Cut and Scrape” iz New Yorka nastupao je pod različitim pseudonimima (npr. Gardner Woods), a bavi se kiparskim stvaranjem romantizma. Njegov je rad nedavno predstavljen na izložbi “Živi i radi u Beču III”. Jose Cabrera Betancort snima dokumentarne filmove čije se formalne kvalitete odražavaju u kontekstu umjetnosti i izložbe. Tobias Pils u svome se slikarstvu bavi apstraktnim rječnikom slikarskih tema. Od 1990-ih nastupio je na brojnim izložbama u Austriji i inozemstvu. Brazilski umjetnik Carlos Vasconcelos posvetio se neeuropskoj interpretaciji baroka. Pjevačica i dizajnerica Teresa Rotschopf, od 2004. članica grupe Bunny Lake, sa svojim je bendom primila nagradu Amadeus Music Award. Ona će na večeri otvorenja izvesti audio performans